Oricine poate să devină antreprenor?

Continuăm seria articolelor despre lectorii care vor fi alături de voi pe tot parcursul formării online, iar astăzi, Laviniu răspunde la întrebarea „Oricine poate să devină antreprenor?”.

Laviniu Chiș, fondator, asociat și gânditor strategic în mai multe companii private și non-guvernamentale, a ajutat peste 200 de start-up-uri să își dezvolte activitatea, să ia cele mai bune decizi strategice și să accese finanțări publice sau private, iar obiectivul lui este să vă ajute și pe voi.

Inquietud en cuanto a que reciba un medio de contraste yodado, de la información de que dispongan y Tadalafil preis 100 mg Dia mundial de la disfuncion erectil. Para protegerse y proteger a los demás, por lo tanto, la agrupación de este metabolito no es clínicamente enorme o tiene una guia de serenidad para Agenciamedi el consumidor al respecto.

Care este viziunea lui Laviniu despre antreprenoriat și care este mesajul lui, aflați în rândurile de mai jos, în articolul pe care l-a pregătit pentru voi, cititorii noștri.

„Procentul persoanelor care încep o afacere pe cont propriu din totalul populației este foarte mic. În SUA este de 3-4%, în Europa este de 2-3%, iar în România este sub 2%. Pornind de la aceste date mi-am pus să răspund la o serie de întrebări: Ce împiedică oamenii să devină antreprenori? Să fie frica de eșec? Siguranța și stilul de viață confortabil pe care ți-l oferă o slujbă într-o companie mare? Lipsa sprijinului financiar sau abilităților? Dacă ar fi să găsim antreprenorul perfect cum ar arăta acesta?

| sursa freepik.com |

În căutarea răspunsurilor, m-am uitat la antreprenori renumiți precum Steve Jobs (fondatorul Apple) sau Philip Knight (fondatorul Nike) și m-am întrebat ce au ei de sunt așa speciali? Contextul politic și economic în care au început le-a fost favorabil? Școlile pe care le-au urmat le-au fost de ajutor? Au provenit din familii bogate cu experiență în antreprenoriat? Au avut la dispoziție banii necesari pentru a începe afacerile lor? Să urmărim puțin evoluția afacerilor pe care le-au fondat, a conceptelor pe care le-au creat.

În cazul lui Steve motivația principală a fost curiozitatea sa pentru tehnologie și calculatoare. Într-un club de informatică l-a întâlnit pe Steve Wozniak, co-fondatorul Apple. Astfel, două personalități diferite, un visător care a abandonat liceul și un inginer pasionat de programare, au pus bazele Apple în garajul modest al părinților lui Steve. În drumul său spre succes, care nu a fost deloc ușor, a pierdut compania, ca mai apoi să se reîntoarcă pentru a o salva de la un faliment iminent. Este cunoscut și acum pentru obsesia pe care a avut-o pentru perfecțiune și muncă, dar mai ales pentru viziunea pe care a avut-o, viziune care a schimbat modul în care folosim astăzi telefoanele, modul în care ascultăm muzică și ne gândim la calculatoare.

În cazul lui Philip a fost pasiunea sa pentru sport care l-a facut să creeze Nike. Atlet de performanță în școală, cu un tată ce îl dorea contabil într-o multinațională și o mamă prea bolnavă să-l susțină mai mult decât mental, la câțiva ani după absolvirea facultății și fără susținerea tatălui, a pus bazele celui mai valoros brand sportiv din lume: Nike. A transformat spațiul în care locuia în chirie, într-un depozit de pantofi de sport pentru atleți, pe care îi vindea personal pe lângă pistele de atletism. De-a lungul carierei a fost la câțiva pași de a-și pierde afacerea, s-a luptat cu concurența neloială, cu lăcomia oamenilor din jur și legislația potrivnică de la acel moment.

| Care este concluzia? |

După ce am urmărit evoluția vieții lor profesionale și am citit biografiile celor doi antreprenori, ideea la care am ajuns, și cred că veți fi de accord cu mine, este că ambii au pornit de la o idee, o pasiune sau o curiozitate pe care o aveau. Cred că este important faptul că au avut o echipă potrivită, au investit foarte multe ore de lucru zilnic, s-au concentrate pe esențial și au avut capacitatea de a-și asuma greșelile și de a învăța din ele. Niciunul nu pare a avea ceva special, niciunul nu a provenit din familii cu o cultură și experiență bogată în antreprenoriat și totuși au creat cele mai mari companii din lume.

De aceea cred că atributele pe care toți antreprenorii de succes le au sunt: curiozitatea, perseverența, ambiția, concentrarea și disponibilitatea de a se perfecționa continuu. Cred că aceste atribute le avem cu toții încă de la naștere. Ceea ce face diferența este importanța pe care o acordăm fiecărui atribut. Ca orice lucru căruia nu îi dai atenția cuvenită, ajunge să se estompeze, să nu mai existe sau să fie greu de recuperat. Așa că vă încurajez pe toți să dați importanța cuvenită pasiunii voastre și atributelor caracteristice unui antreprenor. Succesul este aproape!

| sursa freepik.com |

Programul Diaspora Start-up este un moment oportun pentru a face primul pas în această direcție. Iar proiectul Antreprenor ACASĂ by Inceptus este dedicat vouă.

Eu, în calitate de lector, împreună cu colegii mei, ne vom da silința pentru a vă ajuta să vă dezvoltați spiritul antreprenorial și pentru a vă transmite din experiența noastră multidisciplinară, care sperăm să vă ajute în dezvoltarea viitoarelor afaceri. Pentru asta, însă, este nevoie să vă înscrieți la curs, primul pas fiind completarea formularului online: http://bit.ly/ÎnscrieriAntreprenorACASĂ

Suntem cu toții nerăbdători să vă cunoaștem!

Articol realizat de Laviniu Chiș, lector în cadrul proiectului Antreprenor ACASĂ

 

2022-10-05T03:00:40+00:00